РЕКЛАМА
ИНФОРМАЦИЯ
ПОЛЕЗНЫЕ ССЫЛКИ
Asus AGP-V6600 Deluxe Review

Battle of the Titans: Creative Labs Annihilator vs. Leadtek WinFast GeForce 256

S3 Savage 2000 Preview

Full Review NVIDIA's new GeForce256 'GPU'

GeForce256 and the First T&L-Title

Over-clocking the GeForce256

Review of the Matrox G400 MAX

32 Graphic Card Meltdown - Part Two

32 Graphic Card Meltdown - Part One

Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru

ВИДЕОКАРТЫ

S3 Diamond Viper II Review
Краткое содержание статьи: Our second look at the Viper II as we review the newly released hardware by S3. We put the Viper II through our standard benchmark suite to see how the S2000 chipset measures up to the competition.

S3 Diamond Viper II Review


Редакция THG,  24 декабря 1999
Назад
Вы читаете страницу 8 из 18
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Далее


Benchmark Expectations

Looking at what the Viper II hardware is capable in theory, I would assume that in single textured 3D benchmarks the Viper II will probably not do so hot. I also think that in low-resolution modes that the card will probably lag behind the competition a bit as the drivers aren't very mature. When we first did a preview of the Viper II, the software engineer I was working with mentioned that S3 was very careful on how their drivers were geared to preserve memory bandwidth. If this is the case, we should see the Viper II do well under 32-bit testing.

Benchmark Setup

Hardware Information
CPU PIII 550
Motherboard (BIOS rev.) ABIT BX6 2.0 (BIOS date 7/13/99)
Memory 128 MB Viking PC100 CAS2
Network Netgear FA310TX
Driver Information
Diamond Viper II 4.11.01.9001-9.01.10
Reference NVIDIA GeForce/TNT2 Ultra drivers 4.12.01.0353
3dfx Voodoo3 3500 4.11.01.1213
Matrox G400 MAX 4.11.01.1410 w/TurboGL 1.00.001
Environment Settings
OS Version Windows 98 SE 4.10.2222 A
DirectX Version 7.0
Quake 3 Arena Retail version
command line = +set cd_nocd 1 +set s_initsound 0
Shogo V2.14
Advanced Settings = disable sound, disable music, disable movies, disable joysticks, enable optimized surfaces, enable triple buffering, enable single-pass multi-texturing
High Detail Settings = enabled
Fortress Demo
Descent III Retail version
Settings = -nosound -nomusic -nonetwork -timetest
3Dmark 2000 16-bit settings = 16 bit textures, 16-bit Z-buffer, triple buffering
32-bit settings = 32-bit textures, 24-bit Z-buffer, triple buffering
Назад
Вы читаете страницу 8 из 18
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Далее


СОДЕРЖАНИЕ

Обсуждение в Клубе Экспертов THG Обсуждение в Клубе Экспертов THG


РЕКЛАМА
РЕКОМЕНДУЕМ ПРОЧЕСТЬ!

История мейнфреймов: от Harvard Mark I до System z10 EC
Верите вы или нет, но были времена, когда компьютеры занимали целые комнаты. Сегодня вы работаете за небольшим персональным компьютером, но когда-то о таком можно было только мечтать. Предлагаем окунуться в историю и познакомиться с самыми знаковыми мейнфреймами за последние десятилетия.

Пятнадцать процессоров Intel x86, вошедших в историю
Компания Intel выпустила за годы существования немало процессоров x86, начиная с эпохи расцвета ПК, но не все из них оставили незабываемый след в истории. В нашей первой статье цикла мы рассмотрим пятнадцать наиболее любопытных и памятных процессоров Intel, от 8086 до Core 2 Duo.

ССЫЛКИ
Реклама от YouDo
Записать с кассеты на диск: лучшие цены по ссылке.
Услуги сервиса: сколько стоит поменять экран на планшете эксплей хит в украине, подробное описание здесь.